Warsztat Terapii Zajęciowej "Modrzew"

Pracownia muzyczno - teatralna

Scena twoich możliwości

W pracowni muzyczno-teatralnej odkrywamy i rozwijamy talenty muzyczne i aktorskie, dając przestrzeń do wyrażania emocji, rozwijania kreatywności i budowania pewności siebie.
Wśród naszych podopiecznych są zarówno osoby otwarte, skłonne do autoprezentacji w każdej chwili, jak i te z kompleksami, nieświadome własnych możliwości lub przejawiające lęk w sytuacjach społecznych. Program pracowni uwzględnia wszystkie uzdolnienia i ograniczenia, tak by każda osoba mogła skorzystać z bogactwa muzykoterapii i dramatoterapii.

Co oferujemy?

    • Rozwój artystyczny: 
      • Odkrywanie i rozwijanie uzdolnień muzycznych i teatralnych.
      • Występy wokalne i instrumentalne.
      • Udział w przedstawieniach teatralnych.
      • Nauka ruchu scenicznego i choreografia.
      • Praca nad mimiką i gestykulacją.
    • Terapia przez sztukę: 
      • Ujawnianie i odreagowanie negatywnych emocji.
      • Obniżanie poziomu lęku i napięcia mięśniowego.
      • Poprawa komunikacji i integracja z grupą.
      • Relaksacja przy muzyce.
      • Dramatoterapia, muzykoterapia, choreoterapia.
    • Zajęcia Muzyczne: Zapraszamy do świata muzyki, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie! Oferujemy różnorodne zajęcia, które rozwijają pasję i umiejętności muzyczne 
  • Zajęcia wokalne
      • Nauka śpiewu solo, w duetach i grupach: rozwijaj swój głos i odkryj radość wspólnego śpiewania.
      • Ćwiczenia mowy i dykcji, wokalizacje: doskonal swoją technikę wokalną i popraw wymowę.
  • Zajęcia instrumentalne
      • Instrumenty perkusyjne i perkusjonalia: bogosy, djembe, conga, tamburyn, janczar, grzechotki, trójkąt.
      • Profesjonalny zestaw perkusyjny: dla tych, którzy czują rytm i chcą rozwijać swoje umiejętności.
      • Instrumenty melodyczne: dzwonki chromatyczne, ukulele, keyboard, pianino.
      • Zespół instrumentalny: dołącz do nas i występuj!!
  • Zajęcia taneczne
      • Nauka rytmów i tańców: Poczuj muzykę całym ciałem i wyraź siebie poprzez taniec.
      • Zajęcia ruchowe przy muzyce, np. zabawy muzyczno-ruchowe kształtujące świadomość ciała i ogólną koordynację, 
      • Nauka ruchu scenicznego, 
      • Taniec grupowy i indywidualny 
    • Zajęcia teatralne: 
      • Tworzenie spektakli teatralnych.
      • Nauka improwizacji i wyrażania emocji.
      • Praca nad mimiką i gestykulacją.
      • Doskonalenie ekspresji scenicznej, umiejętności odgrywania ról 
      • Nauka tekstów – stymulowanie pamięci 
  • Dodatkowe informacje
    • Uczestnicy angażowani są do procesu doboru repertuaru, opracowywania scenariuszy, pomagają podczas przygotowania dekoracji i kostiumów do przedstawień, wykonują prace organizacyjne i porządkowe, a w ten sposób osoby, które nie wykazują zainteresowania występami scenicznymi mogą stawać się częścią zespołu i angażować w zajęcia tak, jak potrafią i chcą.
    • Na zajęciach instrumentalnych uczestnicy poznają budowę instrumentów i uczą się wydobywać z nich dźwięki.
    • Systematyczna praca i zaangażowanie w naukę pozwalają na stopniowe tworzenie zespołu, którego występy uświetniają różne wydarzenia warsztatowe.
  • Dbanie o porządek i rozwijanie umiejętności praktycznych
    • Kształtowanie nawyku porządkowania miejsca pracy i otoczenia.
    • Utrzymywanie pracowni w czystości.
    • Udział w pracach porządkowych na terenie warsztatu (grabienie trawników, zamiatanie chodników, usuwanie chwastów).
    • Nauka podstawowych prac domowych i przygotowywania posiłków.
    • Uczestnicy biorą udział w zakupach materiałów do terapii.
    • Udział w pracach porządkowych na terenie warsztatu (grabienie trawników, zamiatanie chodników, usuwanie chwastów).
  • Rozwój osobisty i społeczny: 
    • Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości.
    • Nauka współpracy w grupie.
    • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
    • Kształtowanie cierpliwości i odpowiedzialności.
    • Nauka zdrowej rywalizacji.
    • Udział w konkursach i występach publicznych – praca z tremą.
    • Organizacja zabaw i konkursów muzycznych i teatralnych.
    • Gry edukacyjne – stymulowanie procesów poznawczych.
  • Wykorzystanie technik relaksacyjnych w trakcie zajęć.
  • Uczestnicy biorą udział w spacerach, zajęciach rekreacyjnych, uroczystościach okolicznościowych.
  • Nauka planowania wydatków i gospodarowania posiadanymi zasobami finansowymi (trening ekonomiczny)
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy: 
    • Wyrabianie nawyku stosowania i przestrzegania przepisów BHP i Ppoż w pracowni.
    • Uwrażliwianie na ostrożność podczas pracy z urządzeniami elektrycznymi.

Cel pracowni

Naszym celem jest stworzenie przestrzeni, w której każdy uczestnik może odkryć i rozwijać swoje pasje artystyczne, budować pewność siebie i czerpać radość z tworzenia.