Zajęcia, które odbywają się w tej pracowni mają na celu rozpoznawanie zainteresowań, predyspozycji oraz możliwości psycho-ruchowych, co daje podstawę kierowania uczestników do dalszej terapii. Istotnym jest również, aby utrzymywać umiejętności i sprawności nabyte w szkole, takie jak zapamiętywanie nazwiska, adresu, tras dojazdu do domu, umiejętności podpisywania się.
Każdego dnia uczestnicy utrwalają podstawowe czynności niezbędne w codziennym życiu. Uczą się dbać o higienę osobistą, o czystość na miejscu pracy i w całej pracowni. Ćwiczą koordynację psycho-ruchową układając puzzle. Grają w edukacyjne gry pamięciowe. Poszerzają umiejętności artystyczne. Rysują wybrane wzory, wyklejają je kuleczkami z krepy, makaronem i kaszą. Haftują proste wzory, kartki świąteczne i wzory kwiatowe. Pomagają sobie nawzajem, uczą się samodzielności, pod czujnym okiem instruktora. Pielęgnują rośliny w pracowni, by zawsze byto zielono i przyjemnie. Ostatnio uczestnicy pracowni wykonują mydełka.